
Number of Journals | 20 |
Number of Issues | 513 |
Number of Articles | 4,444 |
Article View | 8,509,632 |
PDF Download | 4,507,253 |
مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان | ||
علوم تربیتی از دیدگاه اسلام | ||
Article 1, Volume 7, Issue 13, December 1398, Pages 5-21 PDF (417.84 K) | ||
Document Type: علمی - پژوهشی | ||
DOI: 10.30497/edus.2020.74747 | ||
Author | ||
شیرین رشیدی* | ||
استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
Receive Date: 16 July 2019, Revise Date: 14 August 2019, Accept Date: 02 November 2019 | ||
Abstract | ||
هدف از این نوشتار، تبیین مبانی و آثار تربیت انسان منظم از منظر فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان می باشد. از لحاظ رویکرد تحقیق در زمره تحقیقات کیفی و قیاسی و از لحاظ روش، تحلیلی- استنباطی و از لحاظ شیوه گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و فیش برداری است. خلاصه یافتههای تحقیق چنین است: مبانی فلسفی تربیت انسان منظم شاملِ مبانی عامِ خداشناختی( وجود ناظم و وحدت ناظم)، هستی شناختی(آفرینش منظم و مرحله مند جهان)، دین شناختی(تقدم نزول آیات مکی بر آیات مدنی، نظم درونی آیات، نظم در تشریع، تقدم ایمان بر عمل صالح) و مبنای خاصِ انسان شناختی( آفرینش منظم و مرحله مند انسان، نظم شناسی فطری)؛ آثار تربیت انسان منظم، شاملِ دو دسته آثار نظری( تقدم و تأخر در مراحل تفکر، دور اندیشی) و آثار عملی(برنامه ریزی، احترام به قانون و مقررات، وقت شناسی و غیره) می باشد. واژگان کلیدی: انسان منظم، فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان، مبانی، آثار. | ||
Keywords | ||
انسان منظم; فلسفۀ تعلیم و تربیت قرآن بنیان; مبانی; آثار | ||
References | ||
| ||
Statistics Article View: 649 PDF Download: 611 |