
Number of Journals | 20 |
Number of Issues | 513 |
Number of Articles | 4,443 |
Article View | 8,475,822 |
PDF Download | 4,499,217 |
تبیین مفهوم"خواندن" در سطح دانشگاه: نقدی بر دیدگاه کریستوفر وینچ از منظر دیدگاه اسلامی عمل | ||
علوم تربیتی از دیدگاه اسلام | ||
Article 5, Volume 3, Issue 5, November 1394, Pages 103-120 PDF (217.71 K) | ||
DOI: 10.30497/edus.2016.57802 | ||
Author | ||
سمیرا حیدری | ||
دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران و مدرس دانشگاه | ||
Receive Date: 08 May 2015, Revise Date: 10 September 2015, Accept Date: 10 December 2015 | ||
Abstract | ||
مقاله حاضر با در نظر داشتن اهمیت خواندن به عنوان یکی از مهارتهای اساسی در نظام های آموزشی جهان، سعی در وضوح بخشی به آن دارد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد. در ابتدا مفهوم خواندن از دیدگاه وینچ ذیل عنوان "دانستن چگونه" مورد بررسی قرار می گیرد و مفاهیمی نظیر مهارت، توانایی های هم راستای آن و مدیریت پروژه تببین می شود. یافته ها نشان می دهد که تأکید وینچ بر خواندن به عنوان مهارت در تقابل با فن ، یکی از نقاط قوت دیدگاه است . در عین حال به نظر می آید در این دیدگاه با توجه با نظریه اسلامی عاملیت انسان که بر مبادی معرفتی و میل و اراده تأکید دارد ، از تقدم اقدام بر رغبت و انگیزه ی خواندن غفلت شده است و این امری است که می توان از آن به عنوان نقطه ضعف این نظریه یاد کرد. | ||
Keywords | ||
خواندن; برنامه درسی; دانشگاه; کریستوفر وینچ; نظریه عاملیت انسان | ||
References | ||
| ||
Statistics Article View: 447 PDF Download: 454 |