بسم الله الرحمن الرحیم

نشریه علمی «دین و ارتباطات»، نشریه‌ای است با صاحب امتیازی دانشگاه امام صادق علیه السلام که تحت مدیریت علمی دانشکده‌ معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات که اهداف و چشم‌انداز‌های آن را در «توسعه دانش بشری مبتنی برغایت گرائی آفرینش، آموزه‌های وحیانی و معارف و علوم اسلامی و همچنین تقویت پژوهش به ویژه در جهت تحقق نظام‌های معرفتی بر پایه‌ تعالیم اسلام، گسترش مرزهای علوم اسلامی و تحقیقات میان رشته‌ای بین علوم اسلامی و علوم انسانی / اجتماعی و ارائه‌ دستاوردهای آن و ترویج مکتب اهل بیت علیهم‌السلام» (به استناد بیانیه‌ رسالت دانشگاه)، در حوزه‌ فرهنگ و ارتباطات سر لوحه‌ی کار خویش قرار داده است.

علمی-پژوهشی

تحلیل عناصر ارتباطی تبلیغات اسلامی از منظر قرآن کریم و احادیث با روش فراترکیب

صفحه 389-426

10.30497/rc.2024.245962.2034

محمد رضاعلی؛ سجاد ایمانی پور؛ محمد رضا برزویی؛ علی الهی


تبیین نقش خیال در شکل گیری هویت کاربران رسانه های اجتماعی با تأکید بر بازی های ویدئویی

صفحه 427-466

10.30497/rc.2024.245427.2011

امیررضا عاملی؛ عبدالکریم خیامی؛ علی آزادی


بررسی تاریخی شیوه‌های تبلیغی شیعیان از سقوط بغداد تاظهور صفویه (656 -907 ه.ق.) : با تکیه بر مذهب تشیع

صفحه 467-496

10.30497/rc.2024.12331.1517

کریم خان محمدی؛ طاهره مشعل پور


تحلیل فقهی - حقوقی رفتار والدین کودک بلاگرها

صفحه 497-528

10.30497/rc.2025.247020.2065

معصومه شهریاری؛ کبری پورعبدالله


پیاده روی اربعین به مثابه هویت آستانه ای

صفحه 529-560

10.30497/rc.2025.246073.2041

برزو مروت


دستورالعمل برنامه سازی تلویزیونی کودک مبتنی بر منظومه رشد قرآنی

صفحه 561-602

10.30497/rc.2024.245378.2010

فاطمه فیاض؛ ایمان زاغیان؛ هانی چیت چیان؛ محمدحسین بخشی زاده مقدم


تحلیل مردم‌نگارانه ادراکات و تعاملات زائرین پیاده اربعین با تأکید بر مفهوم آستانگی

صفحه 603-646

10.30497/rc.2024.245168.1998

مریم اسکافی نوغانی؛ رضا عباسپور؛ علی اصغر یساقی


پدیداری صداوسیمای اسلامی در پارادایم رسانه ای شبکه محور

صفحه 647-696

10.30497/rc.2024.245913.2033

محسن گودرزی


طراحی الگوی ارتباطات رسانه‌ای معلم-دانش‌آموز در مقطع ابتدایی:یک مطالعه پدیدارشناسی

صفحه 697-734

10.30497/rc.2024.246773.2060

محمد علی پور؛ محسن آیتی؛ محمدعلی رستمی نژاد؛ فرهاد سراجی


نقش رسانه‌های اجتماعی نوین بر بازنمایی دین نزد دختران نوجوان

صفحه 735-762

10.30497/rc.2024.245886.2032

مریم امین؛ کمال جوانمرد؛ یعقوب شربتیان


نقش خانواده و رسانه در هم فرهنگی دانش آموختگان مدارس اسلامی و سایر مدارس شهر تهران

صفحه 763-792

10.30497/rc.2023.244820.1988

محبوبه پرتواعلم؛ حسین دهقان


تاثیر شبکه های اجتماعی بر اقناع تبلیغات انتخاباتی (مطالعه موردی انتخابات مجلس دهم در تهران)

صفحه 793-830

10.30497/rc.2024.11439.1479

حسن مسعودی؛ مصطفی غفاری


 

تعداد دوره‌ها 18
تعداد شماره‌ها 35
تعداد مقالات 298
تعداد نویسندگان 512
تعداد مشاهده مقاله 725,902
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 437,819
نسبت مشاهده بر مقاله 2435.91
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1469.19
تعداد مقالات ارسال شده 1,056
تعداد مقالات رد شده 530
تعداد مقالات پذیرفته شده 56
درصد پذیرش 5
زمان پذیرش (روز) 361
تعداد پایگاه های نمایه شده 7
تعداد داوران 226
صاحب امتیاز

مدیر مسئول سردبیر مدیر داخلی
دوره انتشار
دو فصلنامه
شاپا چاپی
شاپا الکترونیکی

ابر واژگان